8. mar. 2017

JOURNAL JUNKIE

Ønsker du at læse artiklen, samt mange andre inspirerende artikler, hos The Paper Crafting Magazine, kan du klikke dig videre lige HER

-  -  -  -  -

Jeg indrømmer det, ja, jeg er afhængig og burde nok på afvænning. Åh, følelsen af og have fået, købt eller selv lavet en journal er svær at stikke. Jeg indrømmer det, jeg er en Journal Junkie. Jeg elsker notesbøger, Journals, hæfter…you name it. Men intet stikker følelsen af selv og have lavet en bog fra scratch.

I julegave fik jeg en bog om, hvordan man bliver bedre til brush lettering. Jeg syntes dog, at jeg manglede en Journal til at lave bogens mange øvelser i (til trods for jeg nok har hvad der svarer til en junior flyttekasse af notesbøger, journals og hæfter stående), så jeg besluttede mig for at lave min egen Journal til formålet.

Mens jeg var ved og planlægge min journal, kom jeg til at se, at jeg i et hjørne af mit krearum havde en stak Gelli Prints. Disse Gelli Prints syntes jeg virkelig ikke om og tænkte, om jeg måske kunne bruge dem som sider i min Journal?! Der gik ikke langt fra tanke til handling.

Mine Gelli Prints skulle være en del af siderne, ligesom jeg gerne ville at nogen af siderne var watercolor paper og nogle af almindelig karton. Disse foldede jeg på midten og lavede signature til min journal.

Fra at skulle have været en Journal, jeg ville lave bogens øvelser i, blev denne nu til en Junk, Clean Up, Brush Lettering Art Journal. Altså en Art Journal, der kan anvendes på mange måder.
Så lavede jeg mine covers. Her brugte jeg pappet fra en Corn Flakes kasse, som jeg malede med akryl maling, efter det havde fået en gang Gesso, et lag silkepapir og til sidst 1 gang mere med Gesso. Silkepapiret er for at give mine covers tekstur.


Nu var der ikke andet tilbage end at sy bogen sammen og den er klar til brug. Jeg har syet den sammen, så den sagtens kan ligge fladt, når der er slået op på en hvilken som helst side i den.


Efter jeg havde haft bogen lagt i pres i 24 timer, ville den ikke lukke helt sammen. Derfor besluttede jeg mig for at tilføje en elastik lukning til bogen og nu elsker jeg bogen endnu mere end før.


Denne Journal gik fra ”kun” at skulle være en journal til at øve Brush Lettering i, men blev til en Junk, Clean Up, Brush Lettering Art Journal. Man kan derfor fristes til at kalde den for en 3-i-1. Jeg er glæder mig allerede til at komme i gang med bruge den, og er nu blevet glad for mine Gelli Prints igen. Jeg håber, du kunne finde lidt inspiration i denne artikel fra mig.

Materialer:
  • Mediums: Golden – Gesso, white Akryl maling.
  • Udstyr/Værktøj: Nål & Broderi tråd i sort/ Saks fra Tim Holtz/ Syl fra Tim Holtz.
KreaTive Hilsner og ønsket om en god dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...