13. okt. 2015

DIY: Altered portable watercolor pad + ekstra useful pages

English text is written in cursive underneath the danish text

Jeg har lavet mig en watercolor blok med tilhørende pallette til at blande farver på, som jeg kan tage med mig når jeg er på farten. Havde besluttet mig for at lave denne så jeg kunne have det hele lige ved hånden.

I made myself a watercolor pad with associated palette for mixing colors that I can take with me when I'm traveling. Had decided to do this so I could have it all at my fingertips, in one place without having too many loose parts lying in my bag.

Blokken er lavet ud fra mit yndlings watercolor papir, som er en blok hvor alle sider er limet sammen, hvilket ikke er særligt hensigtsmæssigt... Men her er hvad jeg kom frem til

The block is made from my favorite watercolor paper, which is a block where all sides are glued together, which is not very useful when your on the go ... But here's what I came up with

Dette er de min transformerede udgave af Tigers Watercolor Paper Pad

This is my transformed version of the Watercolor Paper Pad

Jeg har lavet 2 sider i plastik af en dækkeserviet fra IKEA (Denne) den store er til at sætte bag den side jeg maler på, for at undgå at vandet/farven pletter på næste side, den lille er til at tage ud af blokken og mikse mine farver på og så er nem lige at sætte ind i blokken igen (Fik ideen fra en linial jeg havde da jeg var barn, hehe inspiration kan komme mange steder fra)

I have made two pages in plastic out of a placemat from IKEA (This) the larger one is placed behind the page I paint on, to avoid the water / ink staining on the next page, the little one is to take out of the block and mix my colors one, and is so easy to put into the block again (Got the idea from a ruler I had when I was a kid, lol inspiration can come from many places)




Lad os komme i gang, du skal bruge følgende materialer

Let's get started, you need the following materials


Spiralryg (jeg har denne fra en gammel blok som jeg så klippes ned så den passe i str.)
Spiral (I have this from an old block which I then cut down so that it fit in size.)

Hul skabelon lavet ud fra spiralryggen (mål hvor langt der er mellem tænderne og tegn hullerne op på chipboard, det gør det hele nemmere)
Hole template made from the spiral (measure how far between the teeth are from each other and draw the holes on some chip board, it makes it all a lot easier)

Hole punch/Hole punch

Watercolor blok eller papir / Watercolor pad or paper

Dækkeserviet / Plastic sheet (? don't know what it's called in english)

Skil først blokken ad, ved hjælp fra skabelonen tegner du hullerne op på alle sider og puncher dem ud, også for- og bagside

First you need to draw, by using your template, where the holes go on each page incl. the front and back cover, and punch them.




Herefter tegner du dine 2 plastic sider op på dækservietten, skære dem ud og laver huller ligesom før, dog skal du også klippe hullerne således at siderne kan tages ind og ud af blokken

Then draw your 2 plastic pages on the plastic sheet, cut them out and make holes like before, but you also have to cut the holes so that they can be taken in and out of the block





Du er nu klar til at samle blokken, start med bagsiden og arbejd dig frem

You are now ready to assemble the block, starting with the back and work your way to the front cover




Du kan nu klemme spiralryggen sammen så den er lukket, kom herefter dine 2 plastik sider ind i blokken, og du er færdig. Elsker min nye blok. Håber du får glæde af denne DIY

You can now squeeze the spiral back together so it is closed, then put in your 2 plastic pages into the block, and you're done. Love my new block. Hope you enjoyed this DIY


2 kommentarer:

  1. Stort arbejde og et meget flot resultat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne/FruFlittig :) og den er bare super dejlig og have med på farten :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...