31. okt. 2015

DIY: Quick and Scary Easy Jack-O-Lantern

English text is in cursive

Her den anden dag, sad jeg og så gamle billeder fra en Halloween fest, hvor jeg virkelig var gået amok med pynten, det var en fest for min veninde og jeg, ikke mange men nøj det var hyggeligt. Mens jeg sidder og ser på dem, og smiler for mig selv, sniger en tanke sig ind på mig, det er lidt som om der mangler nogle onde øje i natten, men hvordan skaber man så lige det... Tænke, tænke, tænke

Dette er min løsning, en næsten børnevenlig hurtig og let måde at skabe skræmmende øjne i natten... Man skal nok have lidt hjælp fra en voksen.

The other day, I was looking at old pictures from a Halloween party, where I really had gone crazy with the decorations, it was a party for my friend and I, not many but so so so fun. As I sit there and look at them smiling to myself a thought sneaks up on me, it's kinda missing some evil eyes, scary faces, to set the mood, but how do I create that in an easy way... Think, think, think!!!


This is my solution, an almost child-friendly quick and easy way to create scary eyes/faces in the night ... You probably need to have a little help from an adult.



Materialer/Materials:

Gamle papæsker / Old cardboard boxes
Gennemsigtig selvklæbende bogbind / Contact paper
Kniv / exacto knife
Saks / scissors
Lim / Glue
Akryl maling, sort / Acrylic Paint, black
Pensel / Brush
Skraber til at påføre det selvklæbende bogbind / Scraper to apply the contact paper
Linial / Ruler
Udskrift med skræmmende ansigter/ Print out of some scary faces

LINK til min google søgning hvor du finder de ansigter jeg har brugt /  This a link to my google search where I found my scary faces


Mål kassens forside så du ved hvor store dine ansigter må være

Measure the front of the box so you know how big your faces must be


Print dine ansigter og kom det selvklæbende bogbind på begge sider, herved laver du en stencil du kan bruge igen og igen. Jeg klippede mine ned til 3 små stencils. I denne DIY kan du se hvordan jeg påføre det selvklædende bogbind

Print out your faces and adhere the contact paper on both sides, to make a stencil you can use again and again. I cut mine down to 3 small stencils. In this DIY you can see how I apply my contact paper


Klip/skær alle de sorte områder ud af din stencil

Cut out all the black areas of your stencil



Trace nu din stencil over på din æske og klip felterne ud som vist her

Trace your stencil onto your box and cut the box as shown here




Klip top flapperne af din boks og mal den derefter sort

Cut the top flaps of your box and paint the then black


Lim noget silkepapir på, på indersiden af din boks, hen over det udskårne ansigt

Glue some tissue paper on the inside of your box, over the carved face




Lim nu boksen sammen som den oprindeligt var, her vist vha de røde streger

Now glue the box together as it was originally, here shown using the red lines

Så du færdig / Now your done




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...