26. aug. 2016

ART JOURNALING: SOMEWHERE BEAUTIFUL

English text is in cursive and bold
----

Inspirationen til denne Art Journal side kommer sig af en stor omvæltning der pt. sker i mit eget personlige liv. Kæresten og jeg starter på et helt nyt kapitel i vores liv, en rejse vi sammen tager, og vi aner ikke hvor det vil føre os hen, kun at det er til et fantastisk og smukt sted i livet.

The inspiration for this Art Journal page comes out of a major change happening in my own personal life. My boyfriend and I are starting a new chapter in our lives, a journey we take together, and we have no idea where it will take us, only that it is to a great and beautiful place in our life.

Tankerne bag projektet:
Egentligt var der ikke mange tanker bag projektet. Jeg satte mig ned og tænkte over hvad der pt. sker i mit liv, hvorefter tankerne om det før omtalte eventyr kæresten og jeg står og skal på sammen, ud i det ukendte opstod. Vi ved ikke hvordan det bliver, kun at det bliver fantastisk og smukt.
Så kom jeg til at tænke på drømme, farven blå, lilla og turkis, mig selv. Af en eller anden grund, når jeg tænker på drømme, ser jeg dem altid i billeder malet med watercolor, lidt utydelig, ikke helt perfekt og gennemsigtige. Dette var mine tanker bag projektet.
The thoughts behind the project:Actually there was not much thought behind the project. I sat down and thought about what is happening in my life.
Then I came to think of dreaming, the color blue, purple and turquoise, myself. For some reason, when I think of dreams, I always see them  in pictures painted with watercolor, a little faded, not quite perfect and a bit transparent. This was my thoughts behind the project.
Først dækkede jeg hele Art Journal siden med watercolors ved hjælp af min gelli plate.
First I covered the entire Art Journal page with watercolors using my Gelli plate.

Lod det tørre og gav det så et tyndt lag matte medium, dog syntes jeg farverne var lige stærke nok, så jeg gav siden et lag gesso.
Let it dry and gave it as a thin layer of matte medium, however, I thought the colors were just strong enough, so I gave the page a light layer of gesso.


Tegnetid – jeg bruger altid en blød blyant til at tegne mit motiv op med. Motivet googlede jeg mig frem til og tegnede så efter billedet. Derefter brugte jeg Caran D’Ache Neocolor || Watersoluble og Faber Castell Gelatos til at farvelægge med. Så brugte jeg igen mine watercolors og blandede 2 farver gennem en hjemmelavet stencil.

I always use a soft pencil to draw my image. The motive I've Googled and then drew the following picture. Then I used Caran D'Ache Neocolor || Watersoluble and Faber Castell Gelatos to color with. Then I used some watercolors mixing 2 colors together through a homemade stencil.


Herefter tegnede jeg med en hvid posca om de motiver jeg fik gennem min stencil. Samt nogle få hvide prikker jeg lavede ved at shake min posca tusch hårdt ned mod papiret.
Then I drew with a white Posca around the stenciling I just did, and a few white dots these I made with my Posca pen also.


Teksten skrev jeg i Excel og indrammede den, så den var nemmere at klippe ud. Derefter printede jeg den og farvelagde den med en lille smule watercolor. Herefter limede jeg ordene fast til min side med matte medium.  Så brugte jeg mine Caran D’Ache Neocolor || Watersoluble til at lave skygger rundt om alle ord, så de blender mere ind med baggrunden.
The text I wrote in Excel and framed it so that it was easier to cut out. I gluede them to my page and gave them some color. I used my Caran D'Ache Neocolor || Watersoluble to make shadows around all the words, so the blender more into the background.


Her er så det færdige resultat. Jeg håber, du fandt noget inspiration. Hvis du har nogen spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive en kommentar til mig på bloggen.
Here is the finished result. I hope you found some inspiration. If you have any questions, please feel free to add a comment to me on the blog.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...