15. jan. 2013

Jeg er hama blevet bidt af perler.

Og det ikke kun lidt, det er meget bidt...

Jeg er startet i arbejdsprøvning, som startede som praktik, for godt 3 måneder (wow) siden, de har de her mini hama perler. Havde gået og kigget lidt på dem, og tænkt, ja, ja jeg er jo ikke fem år mere, men jeg kan da give dem et forsøg... Skulle jeg da aldrig have gjort (læs: wii its fun) er blevet godt tosset med at sidde og lave perler.

Lige for tiden kan jeg ikke ret meget med mine hænder pga. smerter i mine håndled, så ingen hækling, ingen nogen ting ØV! Men perler, dem kan jeg lave så det bliver der gjort i stor stil herhjemme.

Jeg er begyndt at lave mine egne mønstre, for det er nu engang lidt sjovere, når nu man er uddannet mønster designer, så liiiidt arbejdsskadet er man vel blevet....

Her er et af de første designs jeg kastede mig ud i, og ja jeg ved godt at der sikkert er andre før mig der har lavet denne is, men hva´jeg havde det sjovt da jeg lavede den. 

Nu har I også chancen for og lave den :)


Farve nr. er:
Selve ispinden i beige har nr. 501-27
Den gule del af isen er nr. 501-03
Og den røde del af isen har nr. 501-22

Og er sikker på der kommer flere perle DIY´s IT´S FUN !!!




7 kommentarer:

  1. Man bliver aldrig for gammel til at lege med perler :D

    Jeg er også helt bidt af det.
    Glæder mig til at der kommer flere perle DIY ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det har jeg så også fundet ud af nu, at man ikke gør, altså bliver for gammel til perler.

      Glæder mig til at ligge nogle flere DIY´s ud, arbejder pt. på lidt forskelligt... Dét synes jeg er sjovt.

      Slet
  2. Genialt!! :) Det er da en rigtig god idé :)

    Synes det er et sjovt mønster - jeg glæder mig til at se, hvad du ellers finder på - kan du evt lave en snekrystal? Eller også så skal jeg selv i gang med et mønster :)

    Kh. Jenny

    Husk at deltage i min give away: eyesofjenny.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jenny,

      Der er andre mønstre undervejs, og det er faktisk lidt hyggeligt at sidde og nuller med...

      Jeg har lavet tre opskrifter på snekrystaller, dem kan du se her:

      http://ria-kirstine.blogspot.dk/2012/12/noget-med-3x1-diy.html

      Det gode ved disse opskrifter er at de sagtens kan anvendes med alle HAMAs perler... Hvis det ikke lige er den stil, så sig endeligt til, så skal jeg forsøge mig med nogle andre.

      KH
      Ria-K.

      Slet
    2. Hej igen Jenny,

      Har sendt dig en mail, tænkte at hvis nu det var du lå inde med et billede af en bestemt iskrystal du rigtig godt kunne tænke dig, ja så send mig billedet pr. mail og jeg skal komme med mit bud på et mønster :)

      Slet
  3. Jeg gik i weekenden amok med perler. Haha. Kan fortælle at pinterest.com, nøøøøøøøøj der er mange gode derinde hvis ikke man selv er så ferm til at lave mønstre ( Læs: Hvis man er ligesom mig ;) )

    Og Jenny, der er også smukke snefnug hvis de kan bruges.

    Bare søg på HAMA, så kommer der et hav af gode ting op

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Ja der er også en del veninder der har nævnt pinterest for mig, meeen nu er jeg jo uddannet mønster designer, så for mig går en del af det sjove af det, hvis jeg skal sidde og lave andres mønstre ;) Men er sikker på der også er mange gode derinde... Og et rigtig godt sted at lede.

      Men jeg holder mig til og lave mine egne mønstre, hehe, lidt nørd har man jo lov til at være... Eller er jeg bare arbejdsskadet? ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...