12. jun. 2015

Brug hvad du har i stedet for at nøjes!

Har længe været på udkig efter den helt rette bog, til at lave min art journaling, jeg har to former for art journaling, en der kræver en god neglebørste bagefter og som roder og sviner, men har også en der er den pinlig rene, hvor jeg ikke behøver neglebørste og den helt store oprydning bagefter, det var til sidst nævnte jeg manglede en bog.

Mine krav til bogen var:
- Omslaget skulle være anonymt
- Omslaget måtte gerne se embosset ud
- Siderne skulle være af watercolor papir
- A5 størrelse
- Siderne skulle være syet sammen som en blok
- Mange sider men ikke for mange sider så den bliver for tyk
- Skal kunne ligge fladt
- Der må gerne være et billede af en sommerfugl på den

osv. osv. osv. osv....

Det var meget svært at finde en bog der levede op til alle disse krav, ja faktisk umuligt!

Hvad gør man så?

Man laver da bare en selv. Så det gjorde jeg. Bum! Voksdug, gamle morgenmads æasker, watercolor papir fra Søsterne Grene, vokset tråd og en hulens masse lim og mange ture i min hjemmelavede bogpresse...

Men her er resultatet og er virkelig godt tilfreds ALLE mine mange krav blev opfyldt.


And Now in English
I have for a long time been looking for just the right book to make my art journaling in, I have two forms of art journaling, one that requires a good nail brush afterwards and that is a mess when working, and I also have one which is not messy, but clean and structured while working, and I don´t have to use a nail brush when I´m done, it was the last one mentioned I needed a book for.

My demands for the book were:
- The cover should be anonymous looking
- The cover should have an embosset feel to it
- The pages should be of watercolor paper
- A5 size
- The pages were to be stitched together as a block
- Many pages but not too many pages as it becomes too thick
- Must be able to lie flat
- I would like if there were a butterfly somewhere on it

etc., etc., etc., etc ....

It was very hard to find a book that met all of these demands, in fact impossible!

What are a crafter to do?

You make the book yourself. So I did! An old tablecloth, old cereal boxes, watercolor paper, waxed thread and a whole lot of glue and many houres in my homemade bookpress...

But here are the result and I´m really pleased, ALL my many demands were met.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...