18. jul. 2012

Kys bliver jeg nok ikke mester i

At lave, men disse lakrids kys, smager virkeligt fantastisk godt... 
Har tænkt mig at jeg vil knuse dem over en omgang rørt vanilje is, som en lille lækker mummelum i aften. Så gør det jo ikke så meget at de ikke ser ens ud eller overhovedet ikke ligner kys.

Og opskriften jeg kom frem til var såre simpel. I får den lige her:

Tænd for ovnen, varmluft 100 grader

2 små bøtter pas pasturiserede æggehvider
75 g. flormelis 
1 spsk lakrids pulver
½ tsk eddike

Pisk hviderne til de er stive,
sigt flormelis og lakridspulver i
tilsæt eddike

Vend det hele forsigtigt sammen
kom i en sprøjte pose, og "kys" på en bageplade
Min portion gav en plade fuld

PS: Næste monster i min lille "Familien Monster" er vel undervejs... Kan afsløre at han er en åben mundet en 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...