27. feb. 2016

DIY Card, using inlay technique

English text is in bold and cursive
----
Så er det tid til en lille DIY.
It's time for a little DIY.

Her er hvad jeg vil vise jer
This is the card we are going to make


Har du lyst til og se flere spændende DIY's eller andres projekter du kan lade dig inspirere af så tjek denne hjemmeside ud:

Would you like to see more exciting DIY's or others' projects to be inspired by so check this site out:


Min DIY ligger også på deres hjemmeside lige HER
This DIY is also located on the website, right HERE



Jeg startede med at skære 2 hjerter ud med mit Sizzix 6 Dies sæt, samt 2 cirkler med mit Sizzix 8 Dies Circles sæt. Til begge har jeg brugt den største die fra sættene.

I started by cutting 2 hearts out with my Sizzix 6 Dies sets, as well as 2 circles with my Sizzix 8 Dies Circles set. For both, I used the two largest die's from the sets.


Herefter kørte jeg det ene hjerte og den ene cirkel igennem min Big Shot igen, hvor jeg skar ordet ”Hello” fra Mama Elephant ud tværs igennem begge die-cuts.
Husk – at gemme selv de mindste stykker fra selve ordet, dem skal vi nemlig bruge senere. Gem også ordet Hello.

Then I cut the word "Hello" from Mama Elephant out across through both die-cuts.
Remember - to save even the smallest pieces from the word itself, we are going to use them later, also make sure to save the word Hello.


Derefter farvede jeg med Distress Inks mit hjerte, min cirkel og de små stykker fra ordet hello, men IKKE ordet hello.
Da jeg var færdig med at farvelægge mine dele, brugte jeg en vandforstøver for at give dem spil. Jeg lod vandet sidde i 15-30 sekunder, hvorefter jeg duppede det væk med et stykke køkkenrulle.

Then I colored my heart, my circle and the small pieces from the word hello, but NOT the word hello with Distress Inks.

When I was finished coloring my parts, I used a mister. I let the water sit for 15-30 seconds, after which I dabbed it away with a paper towel.


Så tog jeg mine 2 andre die-cuts (hjerte + cirkel) og dækkede dem 100% med dobbeltklæbende tape.

Then I took my 2 other die-cuts (heart + circle) and covered them 100% with double-sided tape.


Nu er det tid og samle vores focal punkt til kortet. Jeg startede med at sætte øverste del på, herefter ordet ”Hello”, så den nederste del og til sidst de små stykker som passer ind i ordet ”Hello”.

Now is the time to put the pieces together. I started to put on the upper part, then the word "Hello", then the lower part, and finally the small pieces which fit into the word "Hello."


Min første tanke var, at sætte mine focal points direkte på kortet, men ombestemte mig. Jeg brugte istedet 3D tape, og ja jeg er storforbruger af 3D tape.

My first thought was to put my focal points directly on to my card, but I changed my mind. I instead used some 3D tape, and yes I am using a lot of 3D tape.



Så satte jeg nogle pailietter på med Glossy Accents fra Ranger. Her er et close up

I put some sequins on with Glossy Accents from Ranger. Here's a close up



Materialeliste:
  • Hvidt karton /  White Cardstock
  • Sizzix 8 Dies Circles
  • Sizzix 6 dies Hearts
  • Big Shot
  • Mama Elephant “Hello Script” die
  • Distress Ink: Til hjertet/for the heart – Picked Raspberry – Faded Jeans. Til cirklen/for the circle – Salty Ocean – Peacock Feathers
  • Dobbeltklæbende tape / doubbel sided adhesive
  • Vandforstøver / Mini mister
  • Pick-me-up tool fra Silhouette America
  • 3D tape / 3D tape
  • Ranger Glossy Accents
  • Pailietter, fluorescent - fluorescent sequins
Du er altid velkommen til at stille spørgsmål

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...