7. nov. 2011

Fra mig til dig - From Me to You

KORT BASICS - CARD BASICS 101

Jeg er blevet spurgt gentagende gange nu, om jeg ikke ville vise hvordan jeg laver mine kort. Af den grund har jeg besluttet at lave et lille oplæg der vil hedde "Fra mig til dig" hvor jeg vil dele hvordan jeg laver kort, hvilke materialer jeg anvender, altså at dele ud af hvad jeg gør og ved og skulle der være nogle spørgsmål svare jeg selvfølgelig gerne på dem, så spørg endeligt løs.

I have been asked repeatedly, if I wanted to show how I make my cards. For this reason I have decided to do a little segment which I will called "From Me to You/Fra mig til dig(in danish)" where I want to share how I make cards, what materials I use, and should there be any questions I will try to answer them as good as I can, so feel free to aske.


KORT BASICS 101
Jeg anvender 2 typer af kort, Potræt kort og Landskabs kort.
Potræt kortene har målene 10,5cm x 14cm
Landskab kortene har målene 14cm x 10,5cm
Ellers kan man også bruge et stykke alm. A4 Karton, og få en god kort størrelse. Billederne nederst er ment som en guide til, hvordan en kortbase kan laves.

CARD BASICS 101
I use 2 types of cards, Portrait and Landscape.
Portrait
cards are 4-1/4" x 5-1/2"

Landscape maps are 5-1/2" x 4-1/4"

Otherwise, you can also use a piece of plain A4 Cardstock and get a good card size. The pictures below are intended as a guide on how to make a card base.

Potræt kort / Portrait cards




Landskabs kort / Landscape Card




Herunder har jeg lavet to opsætninger af de materialer som jeg anvender den først samling billeder er alle de essentielle materialer jeg bruger og som jeg synes er de mest nødvendige, for at kunne komme i gang med at lave kort.
Below I have made ​​two picture setups of the materials that I use. The first collection of images are all the essential materials I use and which I think is the most necessary, in order to get started making cards.




Materialerne på billedet er
- Stempler, også kaldet clear stamps
- StãzOn All-Purpose Cleaner, cleaner efter brug á StãzOn Jet Black
- Vådservietter til børn (til rengøring af stempler)
- Akryl blokke fra Fiskars
- Falseben
- Skæremaskine fra Fiskars
- VersaMark ink, stempelfarve
- Saks, en til papir og en til alt det andet
- StãzOn Jet Black
- Tombow Mono Multi Liquid Glue
- Tombow Mono Adhesive Permanent (lim)
- ColorBox Fluid Chalk Inkpad - Chestnut Roan

The materials on the picture is
- Clear stamps
- StãzOn All-Purpose Cleaner
- Baby wipes
- Acrylic blocks from Fiskars
- Bone Folder
- Cutting Machine from Fiskars
- Versa mark ink

- Scissors, one for paper and one for everything else
- StãzOn Jet Black
- Tombow Mono Multi Liquid Glue
- Tombow Mono Adhesive Permanent
- Colorbox Fluid Chalk Inkpad - Chestnut Roan



Den efterfølgende billede samling billeder, er af de materialer som jeg også elsker at bruge, men som ikke er nødvendige for at lave kort. 
The subsequent collection of images are of the materials which I also love to use, but are not required to make cards

Materialerne på billedet er:
- Martha Stewart Circle Cutter
- Martha Stewart Cutting board
- Corner Chomper, klipper hjørnerne på kortet runde i et snip
- Tim Holtz Skalpel
- Designer papir, mønstret papir
- Martha Stewart Scoring board, viser jeg senere
- Forskellige farvede silkebånd
- T-linial
- Hvid Gel pen, selv anvender jeg en der hedder uni-ball Signo


The materials on the picture is 
- Martha Stewart Circle Cutter
- Martha Stewart Cutting board
- Corner Chomper
- Tim Holtz Cutting knife
- Designer paper, 6"x6" paper pads
- Martha Stewart Scoring board
- Ribbon
- T-square ruler
- White Gel pen, uni-ball Signo

Håber nogen kan bruge dette til et eller andet, det er ikke andet ment end som inspiration. Så god fornøjelse. Skal se om jeg ikke i den nærmeste fremtid vil kunne fikse lidt andet guf sammen.
I hope someone can use this, it is nothing more than meant as inspiration. So enjoy

God Fornøjelse / Enjoy

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...