4. jul. 2011

Skål for sommeren

I lørdags fik jeg lagt sidste hånd på min lille produktion af hyldeblomst saft, det blev til i alt 4l.

Noget af det overlevede ikke længe i køleskabet, der skulle jo smages på det, og mums hvor det smagte. Sommer i et glas. I år besluttede jeg mig så for at lave et forsøg, med den nyligt produceret hyldeblomstssaft. Jeg har hældt de gyldne dråber i isterninge poser, med hjælp af tålmodighed og en god tragt. Det blev til i alt 11 fyldte isterninge poser, så nu er der sommer til resten af året i vores fryser.


Nu skal jeg så lige finde ud af den rette dosering, men tror det drejer sig om 2-3 isterninger pr. glas.

Jeg håber på, at der ikke sker noget med smagen, når nu jeg har frosset saften ned, men håber at smagen er lige så god som den plejer og bonus er jo, at drinken vil være kold.

Men vi får jo og se hvad der sker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...