2. dec. 2011

2 December

Så åbnes endnu en låge i julekalenderen
Denne gang rummer den en lille DIY til hvordan man laver perleskåle

Jeg har efterhånden set mange billeder af dem her i blogland, og hopper altså nu på vognen

This opens yet another door in my little Christmas Calendar
This time it contains a little DIY on how to make bead bowls

 I have gradually seen many pictures of them here in blog-land, and now decided to jump on the wagon and them myself

Først skal du bruge nogle perle, mange bruger HAMA perler, men jeg fandt denne store spand i IKEA for en flad 50,- og derfor blev det disse

First you need beads, many use HAMA beads, but I found this great big bucket at IKEA and they where very cheap

Smør et ovnfast fad ind i almindelig madolie (her gør det ikke noget hvis det er noget billigt)

Put oil in an ovenproof dish (here, it does not matter if it's something cheap)


Put dine perler ned i fadet, jeg valgte at alle mine skulle stå op, men det behørver man ikke.
Sæt fadet i ovnen ved 200 grader (forvarmet) ca. 5 minutter, og tadadadaaa, et styk farverig skål

Put your beads into the dish, I chose that every bead of mine should stand up, but you dont have to do that.
Place the dish in the oven at 200 degrees (preheated) for about 5 minutes and tadadadaaa, you now have a colorful bowl


Min skål skal anvendes som værtindegave, fyldt med lækre marcipanbrød

I am going to use my bowl  as a hostess gift, filled with delicious marzipan bread


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...