12. dec. 2011

12 December

Bag lågen nummer 12 gemmer sig dejlige nykogte klejner, mums.
Elsker klejner med nyfalden sne. Honning hjerter og Klejner med nyfalden sne, serveret med et glas varmt gløgg, SE det er julehygge i spiselig form for mig :) Hvad med dig?

Behind door number 12 some danish christmas cakes are hiding, they are so yummy.
 In Danish they are called "Klejner" I don´t know what they are called in english, sorry. If anyone out there in Blog-land knows what these are called in english, Please let me know, and I will post the recepie in english. 
I just Love them. Honey hearts and Klejner, served with a glass of hot mulled wine, THAT is christmas spirit in edible form for me:) What about you?


I år er første gang jeg har givet mig i kast med Klejner, er ikke mester i at folde dem så de faktisk ligner klejner, men de smager som klejner. Dette er min opskrift på en god klejne, hvad er din?

2 æg
1 kop sukker
150 gram smeltet afsvalet margarine
1 kop mælk
1 brev bagepulver (6 teske)
lidt revet appelsinskal
passende mængde mel ca. 500 gram

Det hele røres sammen og æltes til en god dej,
rulles ud til klejner (vil lige sige det gør jeg ikke, jeg ruller dem ud til klejner dagen efter) og sættes et køligt sted til næste dag
koges i palmin, olie, friture eller svinefedt

2 eggs
1 cup sugar
150 grams of melted margarine(cool off before use)
1 cup milk
1 sachet baking powder (6 teaspoons)
a little grated orange peel
appropriate amount of flour around 500 grams

Stirr it all together and knead into a good dough
Roll out to Klejner (I did not roll them out to Klejner until the next day) and put a cool place overnight
  boil the them in Palmin, oil, or lard
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...