29. dec. 2011

Så stille / So Quiet

Der har været så stille her på bloggen, siden juleaften.
Havde lige brug for en lille blogpause, så der var tid til de andre 117 ting jeg skulle i juledagene.

Håber I alle sammen havde en rigtig dejlig jul.
Selv var jeg hjemme hos mine forældre, hvor også min bror, hans kone og deres to piger var. En lille forsamling men ikke mindre hyggelig af den grund. Mandlen gik til, som den gør hver gang jeg er sammen med ham, min bror. Øv! Tror jeg skal ofre en mandel til næste år, for at forøge mine chancer.

Desværre glemte jeg at smage på min fars grillede flæskesteg, så den må jeg have til gode. Men Jeg spiste And, brune kartofler og faster chips nok for to. Faster chips? Tænker du nok, jo du kender godt de der chips fra menu, som suger sig fast til ens tunge når man spiser dem? Da mine niecer var yngre præsenterede jeg dem for det trick, viste dem at jeg kunne holde en chips med tungen, de var vildt imponerede, men heller ikke så gamle. Derefter fik de navnet faster chips.

Den 23. sad jeg oppe til meget sent syntes jeg selv og lavede den sidste konfekt til værtindegaverne, samt de æsker de skulle pakkes i og så lige 20 gave mærker... Så kom i seng ved to tiden, og var godt mør da uret annoncerede at nu var det tid at komme op! Var sikker på det måtte tage fejl, klokken kunne da ikke allerede være 8?! Havde lovet at komme og hjælpe med al forberedelse ude ved de gamle.

Men alt i alt hyggede jeg mig, og kan nu føje endnu en dejlig jul til listen over dejlige jule jeg har haft.
Fik dog ikke tid til at lave juleboller de lux, som man KUN må lave til eftermiddagskaffen den 24. Så de blev udsat til 3. juledag, hvor vi havde besøg. Men det siger vi ikke til nogen...

2. juledag stod på julefrokost i min kærestes familie, en hyggelig dag som den er hvert år, og den bedste frugtsalat som hans fætters koner laver den, MUMS, må se at få fat i den opskrift. Havde en bøtte med hjem, men den holdt desværre ikke til næste dag. Kunne ikke holde mig fra den, da vi kom hjem...

I går var svigermor på besøg til omgang gavebytning og så var vi ude og lurer på tv til hende.

Vil slutte af med og vise jer billeder af de gavemærker og nogle af de værtindegaver jeg fik produceret den 23.

Godt nytår til jer alle derude :)





There have been so quiet here on the blog since Christmas Eve.I just needed a little blog break, so that there was time for the other 117 things I had to do.
Hope you all had a wonderful Christmas
I spent the holidays with my parents my brother, his wife and their two girls were also there. A small gathering but no less pleasant. The almond went to, as it does every time I'm with him, my brother. Arrgh! I just might have to sacrifice an almond next year to increase my chances. (this is a danish tradition, we have a desert, and in there an almond is hidden, and who ever finds the almond, gets a present)
Unfortunately I forgot to taste my father's grilled pork roast, but then I have something to look forward to, and I think he is going to make it again next year, and not just for christmas. But I ate his roasted duck, yummi, brown potatoes and chips, and I think I ate enough for two.

On the 23th I sat up till very late and made the last candy for the hostess gifts, and the boxes they were packed in and then 20 gift tags for the presents ... I went to bed around two, and thourght to myself that the clock had to be joking when the clock announced that it was time to get up! Had promised to come and help with all preparations at my parents house.
But all in all I enjoyed myself and can now add another wonderful Christmas to the list of lovely Christmas I ever had.
On the 3th Christmas Day, my parents came to visit. Mother and I baked and my father and boyfriend looked at cars for sale... We are looking for a new car...
On the 2nd Christmas Day we where at my boyfriend's familys house, a tradition we have every year, all off his family gathers and we all bring food, and we just enjoy ourselfs and the best fruit salad as his cousin's wives makes was there, LOVE IT, must get hold of the recipe one off these days. She made some for me to take home, but unfortunately I could not keep my fingres off it until the next day.
Yesterday my mother in law came to visits we were out lurking for a television for her.
Will finish off by showing you pictures of the gift tags and some of the hostess gifts, I made on december 23th
Happy New Year to you all out there:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...